Generelle oplysninger
Reick Møbler A/S
Østermarkvej 10
6280 Højer
CVR: 11753809
Mail: mail@reick.dk
Tlf: 74782173
Betaling
Vi bruger 2-faktor godkendelse på vores webshop for din sikkerhed.
Første gang du støder på 2-faktor godkendelsen, skal du registrere dit mobil nr. og bekræfte med MitID.
Betaling via Dankort, VISA Electron, VPay MasterCard, Maestro, JCB eller bankoverførsel:
reg. 8010, konto nr. 1739441 (Sydbank) Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris. I erhvervskøb tages der et
generelt forbehold for prisfejl - også selvom fejlen ikke måtte være åbenlys.
Fragt
Fragtfri levering over kr. 3750,- inkl. moms (kr. 3000,- netto ekskl. moms). Fragtfri levering gælder alene for leveringer i Danmark via brofaste forbindelser (Der er således ikke
fragtfri levering til ø'er uden brofast forbindelse).
Fragtpriser ved køb under kr. 3750,- inkl. moms (kr. 3000,- netto ekskl. moms):
Fragtpriser angivet inkl. moms.
Levering
Alle dine ordrer bliver behandlet samme dag, hvis ordren finder sted inden klokken 14:00. Laver du en ordre i weekenden, bliver pakken sendt første hverdag, når varen er på lager.
Fragtfri levering over kr. 3750,- inkl. moms, eller kr. 3000,- netto ekskl. moms. Kun for leveringer i Danmark, på brofaste forbindelser.
Leveringen håndteres oftest af Danske Fragtmænd, som normalt tager 1-2 hverdage.
Som udgangspunkt leveres køb i webshoppen usamlet til kantsten.
Giver du tilladelse i kommentarfeltet ved bestilling, kan varen evt. blive stillet i garagen, carporten, skuret m.m., hvis du ikke er hjemme ved levering.
Erhvervskunder bedes påføre åbningstider og hvorvidt større møbler kan leveres via elevator eller kun med trapper, ad hensyn til montørens/fragtmandens logistiske planlægning.
Hvis du som erhvervskunde handler direkte hos en af vores konsulenter, vil varen som oftest blive leveret ind på adressen med montering (Gælder således ikke bestillinger på web,
med mindre forudgående aftale forelægger).
Oplever du at din pakke er beskadiget ved modtagelsen, bedes du angive ”modtaget med forbehold” ved kvittering. Er varen beskadiget bedes du kontakte os hurtigst
muligt. Erhvervsdrivende bedes undersøge varen ved modtagelse og reklamere straks efter varemodtagelse, hvis varen har transportskader.
Der kan forekomme 3-4 ugers leveringstid på bestilte og reklamerede varer, hvis varen er udsolgt. Ordrebekræftelsen fremsendes da på mail straks efter bestillingen.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag,
hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@reick.dk eller benytte
standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur,
hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter,
hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for de fleste af vore store varer.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.000 kr. inkl. moms.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer,
kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få
fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer betalinger modtaget fra dig (Dog ikke leveringsomkostninger for retuneringen. Disse betaler kunden selv), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked
om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Reick Møbler A/S, Østermarkvej 10, 6280 Højer, er du i tvivl ring på 7478 2173.
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse
mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb
Der er ikke fortrydelsesret, når du handler som erhvervsdrivende.
Reklamationsret
Når du handler hos os gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du som forbruger har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varer sendes til : Reick Møbler A/S, Østermarkvej 10, 6280 Højer,
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Som erhvervsdrivende skal I reklamere straks efter at fejlen er opdaget.
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Reick Møbler A/S og opbevares i
fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende
oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige er Reick Møbler A/S
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det.
Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata
bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@reick.dk
Cookies
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv.
Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge.
Websitet ejes og publiceres af:
Reick Møbler A/S
Østermarkvej 10
6280 Højer
Telefon: 7478 2173
Email: mail@reick.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på mail@reick.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.10.2023
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende).
Send formularen til:
Reick.dk
Østermarkvej 10
6280 Højer
Mail: mail@reick.dk